Prague International Design Festival

Back

Téma Designbloku 2022? LES vs. PRALES!

27. 6. 2022

Tématem letošního 24. ročníku Designbloku bude LES. Po globálním tématu Budoucnost, které jsme zvolili v roce 2019, po zaměření na lokální výrobu s tématem Vášeň v roce 2020 a tématu Štěstí v roce 2021, jsme zvolili téma, v jehož rámci se budeme věnovat především využití přírodních materiálů, tradičním českým řemeslům a environmentálním otázkám.

Les je zdrojem života. Díky rostlinám můžeme dýchat, zeleň je nejpřirozenějším zlepšovatelem našeho každodenního prostředí. Les je také zdrojem materiálů /třeba pro výrobu nábytku, nebo skla/. Les je zároveň chrámem odpočinku, rájem houbařů, zdrojem inspirace umělců i kutilů, strašidelným i magickým pohádkovým místem. Lesem musí projít Karkulka i Jeníček s Mařenkou, obývá ho Liška Bystrouška, víly, hejkalové, trolové a další bytosti. Vůně lesa, mokré země, listí, jehličí, lučních květin je důvodem proč jít dál. A my se na Designbloku projdeme lesem českého designu, nahlédneme do tajemných studánek vědění zahraničních hvězd, vydáme se na stezku po červené, zelené, žluté, nebo modré, každý podle svých možností a chutí. Těšíme se na čarovný les Designbloku.

Designblok bude mít v letošním roce dva hlavní výstavní domy: Gabriel Loci a Uměleckoprůmyslové museum v Praze. Gabriel Loci bude zaměřen především na prezentaci novinek současného mezinárodního designu a to v tradičních formátech Superstudia a Openstudia, tedy na jedné straně mezinárodních značek a na druhé designérů a designérských studií. Gabriel Loci také naleznete další ročník mezinárodní výstavy Diploma Selection, tématicky laděnou ústřední výstavu Designérie nebo diskusní Reflex Stage.

Uměleckoprůmyslové museum bude, stejně jako v loňské roce, koncepčně laděným výstavním prostorem s vlastním tématem PRALES. Prostor dvou pater musea bude patřit výhradně tvůrcům a firmám s českými kořeny, PRALES jako podhoubí, spletitý komplex kořenů, pramenů a dávné historie se promítne v lokálním zaměření tohoto domu. Jeho součástí bude i druhá edice výstavy Rodinné stříbro, která bude prezentovat české rodinné výrobce. Tuto výstavu připravujeme ve spolupráci s časopisem Forbes, který pravidelně sestavuje žebříček rodinných firem. Vedle výstavy Rodinné stříbro připravíme pro UPM v Praze v rámci dlouhodobého konceptu prezentací sběratelského designu Art House také speciální intervence současného skla a to do výstavy UPM Ze sbírek Vojtěch Lanny. Jedno z pater muzea bude pak věnováno 25 českým designérům, kteří kladou ve své tvorbě důraz na spojení kvalitního řemesla a současného designu a navazují na bohaté české tradice v obou směrech.

We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies. However you may visit Cookie Settings to provide a controlled consent.
Settings Accept
You can refuse consent here.
×
Cookie settings

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorised as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyse and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.

Necessary

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.

Analytics

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

Performance

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

Advertisement

Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customised ads.