Prague International Design Festival

Zpět

Maxim Velčovský a Veronika Jiroušková připravili pro Designblok obří cukrárnu

2. 10. 2017

Maxim Velčovský a Veronika Jiroušková připravili pro  Designblok obří cukrárnu

Výstaviště Holešovice poskytne už potřetí zázemí stovkám designérů a firem, které se budou na 19. Designbloku prezentovat. Prostor vstupní haly alias Designérie letos koncepčně uchopili designéři Maxim Velčovský a Veronika Jiroušková. V rozhovoru odkrývají inspiraci českou cukrárnou a hravost interaktivních instalací, které si užijí nejen děti, ale i dospělí. Celý rozhovor najdete na stránkách našeho hlavního mediálního partnera CZECHDESIGN.CZ.

* Jaké je téma letošního Designbloku a jak jste jej uchopili?

MV: Letošním tématem Designbloku je jídlo. Naším úkolem bylo zmocnit se tohoto tématu a připravit scénografii pro hlavní sál, což není úplně jednoduchá věc. Výstaviště má totiž velmi striktní instalační program a člověk musí navrhnout něco, co bude realizovatelné za dva dny. Je potřeba přemýšlet scénograficky a divadelně, takže i tak jsme se k tomu postavili my.

VJ: Tím, že je ten vstupní prostor opravdu velkej, museli jsme počítat s tím, že v tom velkým prostoru může náš návrh vypadat malý, nepatřičný nebo se jednotlivé věci ztratí. Je tedy potřeba přemýšlet i v určitém měřítku.

MV: Na letošní téma jsme zareagovali vlastně po Česku. Byla by škoda, kdyby galeristé a kurátoři přijeli ze Západu do Prahy a viděli to stejné, co jinde, anebo řešili podobný témata, co řeší další design weeky. My téma jídla bereme z pohledu lidí žijících v týhle zemi, kteří se čtvrt století po revoluci učí péct chleba a vařit jídlo, protože kultura jídla tady byla vlastně strašně poddimenzovaná.  Současně přichází nová generace hipstrů, kteří zakládají podniky, kavárny a restaurace a na jídle zase záleží.

Kultura a její kuchyň je často nějak spojená se svými koloniemi. My nemáme moře a rybolov, ani jsme neřešili dobývání území, abychom získali jídlo. Rozhodli jsme se pojmout scénografii jako cukrárnu i proto, že jsme tady, oproti jiným kolonizároským zemím, na jejichž kuchyni mělo dobývání vliv, jakoby trochu uzavření.

Co uvidíte, když do cukrárny vstoupíte, jak si Maxim s Veronikou rozdělili při tvorbě role a jaké museli překonat výzvy se dozvíte v celém rozhovoru na CZECHDESIGN.CZ.
Tyto webové stránky používají k poskytování svých služeb soubory Cookies. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů Cookies.
Nastavení Souhlasím
Souhlas můžete odmítnout zde.
×
Nastavení cookies

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookies dle kategorií, jak vyhovují nejlépe Vašim preferencím.

Technické cookies

Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webové stránky a všech funkcí, které nabízí a nemohou být vypnuty bez zablokování funkcí stránky. Jsou odpovědné mj. za uchovávání produktů v košíku, přihlášení k zákaznickému účtu, fungování filtrů, nákupní proces nebo ukládání nastavení soukromí. Z tohoto důvodu technické cookies nemohou být individuálně deaktivovány nebo aktivovány a jsou aktivní vždy

Analytické cookies

Analytické cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a našich reklamních kampaní. Jejich pomocí určujeme počet návštěv a zdroje návštěv našich internetových stránek. Data získaná pomocí těchto cookies zpracováváme anonymně a souhrnně, bez použití identifikátorů, které ukazují na konkrétní uživatelé našeho webu. Díky těmto cookies můžeme optimalizovat výkon a funkčnost našich stránek.

Preferenční cookies

Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění, jak se webová stránka chová nebo jak vypadá. Je to například Vámi preferovaný jazyk, měna, oblíbené nebo naposledy prohlížené produkty apod. Díky těmto cookies Vám můžeme doporučit na webu produkty a nabídky, které budou pro Vás co nejzajímavější.

Marketingové cookies

Marketingové cookies používáme my nebo naši partneři, abychom Vám dokázali zobrazit co nejrelevantnější obsah nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. To je možné díky vytváření tzv. pseudonymizovaného profilu dle Vašich zájmů. Ale nebojte, tímto profilováním zpravidla není možná bezprostřední identifikace Vaší osoby, protože jsou používány pouze pseudonymizované údaje. Pokud nevyjádříte souhlas s těmito cookies, neuvidíte v reklamních sděleních obsah ušitý na míru Vašim zájmům.