Prague International Design Festival

Zpět

Designblok vyhlásil vítěze mezinárodní soutěže Diploma Selection

19. 10. 2019

Designblok vyhlásil vítěze mezinárodní soutěže Diploma Selection – obě kategorie opanovali čeští studenti.

Designblok ocenil vítěze mezinárodní soutěže Diploma Selection, která je letos pořádaná již pošesté ve spolupráci s EUNIC Cluster ČR. Mezinárodní porota složená ze zahraničních kurátorů a galeristů volila z patnáctky finálových prací v kategorii produktový design a módní design. Poprvé za historii soutěže v obou kategoriích, móda i produktovy design, excelovali studenti pražské VŠUP. Vítězkou módní sekce se stala Barbora Procházková s projektem Sapience, v produktové části zvítězil Matěj Coufal s diplomovou prací Metr. 

 „Project SAPIENCE je výtvarnou alternativou tvorby vlastního oblečení. Formou střihu a návodu záměrně poskytuji výrobní know-how vlastních designů široké veřejnosti, oslovuji DIY komunitu i ekologicky smýšlející mileniály. Osobitě se vypořádávám s otázkami udržitelnosti, ekologie a trhem potlačené individuality spotřebitele, a naopak nabádám k subjektivní kreativitě a člověku přirozené rukodělnosti. Hlavní podstata však spočívá v penězi nevyčíslitelné emocionální hodnotě vycházející ze vztahu mezi uživatelem a produktem.” vysvětlila autorka módní kolece Sapience Barbora Procházková z pražské VŠUP. Na druhém místě se umístila Joline Kwakenbos z Nizozemské univerzity Artez University of Arts Arnhem a třetí místo obsadila Otilia Vieru z Royal Academy of Art de Hague z Nizozemí, která představila extravagantní kolekci z recyklovaných materiálů.    

 V kategorii produktový design vybrala porota jako nejlepší projekt diplomovou práci Metr Matěje Coufala z pražské VŠUP v Praze. „Mou diplomovou práci s názvem Metrtvoří dvě navzájem vyrovnané úrovně zkoumání metru jako nástroje, a jeho teoretický přesah do dalších oborů a jeho propojení s designérem jako tvůrcem. Dalším cílem projektu je zrovnoprávnit výzkum, konceptuální myšlení a designérskou praxi, tak aby došlo k harmonizaci významu každé součásti akademických disciplín. Někdy je třeba zpochybnit obyčejné věci, abychom našli nové způsoby navrhování, a ne pouze tvarovali a představovali další skvělý produkt,“popsal autor. Na druhém místě se umístila Zhyldyz Kozhoiarova z Polska a za třetí místo byl oceněn Vítek Škop rovněž z pražské Vysoké školy uměleckoprůmyslové. Ocenění autoři obdrželi 1000 Eur na rozvoj nové kolekce a možnost prezentace nové kolekce na dalším ročníku Designbloku. 

Fotografie: https://onedrive.live.com/?id=6326ED423F38868D%2123169&cid=6326ED423F38868D

Porota soutěže Diploma Selection 2019

Produktový design: Juliet Kinchin, kurátorka designu, MoMA, New York (US), Lina Kanafani, kurátorka, galeristka, MINT shop, Londýn (GB), Rossana Orlandi, galeristka, Spazio Rossana Orlandi, Miláno (IT), Tulga Beyerle, ředitelka, Museum für Kunst und Gewerbe Hamburg (D), Agnieszka Jacobson, umělecká ředitelka, School of Form, Poznaň (PL), François Leblanc, galerista, Gallery S. Bensimon, Paříž (F), Gilles Massé, Wallpaper Store, Miláno (IT), Adam Štěch, kurátor a teoretik designu, Okolo (CZ), Nora Fehlbaum, CEO, Vitra (CH), Giulio Cappellini, umělecký ředitel, Cappellini (IT), Gerti Draxler, design specialistka, Dorotheum (A), Stephan Hamel, konzultant v oblasti designu (IT) 

Módní design:Noémie Schwaller, módní redaktorka (UK), Andrea Běhounková, šéfredaktorka, Vogue CS (CZ), Danica Kovářová, kurátorka (CZ), Veronika Ruppert, novinářka, redaktorka, Modeschau, Radio Wave (CZ), Jan Králíček, novinář, módní konzultant, Vogue CS (CZ), Petr Matějček, módní redaktor (CZ), Aneta Šaferová, šéfredaktorka, Proč ne?! (CZ)

 

 

Tyto webové stránky používají k poskytování svých služeb soubory Cookies. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů Cookies.
Nastavení Souhlasím
Souhlas můžete odmítnout zde.
×
Nastavení cookies

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookies dle kategorií, jak vyhovují nejlépe Vašim preferencím.

Technické cookies

Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webové stránky a všech funkcí, které nabízí a nemohou být vypnuty bez zablokování funkcí stránky. Jsou odpovědné mj. za uchovávání produktů v košíku, přihlášení k zákaznickému účtu, fungování filtrů, nákupní proces nebo ukládání nastavení soukromí. Z tohoto důvodu technické cookies nemohou být individuálně deaktivovány nebo aktivovány a jsou aktivní vždy

Analytické cookies

Analytické cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a našich reklamních kampaní. Jejich pomocí určujeme počet návštěv a zdroje návštěv našich internetových stránek. Data získaná pomocí těchto cookies zpracováváme anonymně a souhrnně, bez použití identifikátorů, které ukazují na konkrétní uživatelé našeho webu. Díky těmto cookies můžeme optimalizovat výkon a funkčnost našich stránek.

Preferenční cookies

Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění, jak se webová stránka chová nebo jak vypadá. Je to například Vámi preferovaný jazyk, měna, oblíbené nebo naposledy prohlížené produkty apod. Díky těmto cookies Vám můžeme doporučit na webu produkty a nabídky, které budou pro Vás co nejzajímavější.

Marketingové cookies

Marketingové cookies používáme my nebo naši partneři, abychom Vám dokázali zobrazit co nejrelevantnější obsah nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. To je možné díky vytváření tzv. pseudonymizovaného profilu dle Vašich zájmů. Ale nebojte, tímto profilováním zpravidla není možná bezprostřední identifikace Vaší osoby, protože jsou používány pouze pseudonymizované údaje. Pokud nevyjádříte souhlas s těmito cookies, neuvidíte v reklamních sděleních obsah ušitý na míru Vašim zájmům.