Prague International Design Festival

Zpět

Známe vítěze Designblok Diploma Selection 2017!

28. 10. 2017

Designblok vyhlásil vítěze Diploma Selection – bodovala móda inspirovaná polskou aristokracií a objekty ze Sýrie i z Marsu

V sobotu 28. října 2017 byli oceněni vítězové mezinárodní soutěže Diploma Selection, která je letos pořádaná již počtvrté ve spolupráci s EUNIC Cluster ČR. Mezinárodní porota složená ze zahraničních kurátorů a galeristů zvolila ze třicítky finálových diplomových vítězem projekt Syria 2087 Anny Banout z Polska, která ve svých objektech propojila příběhy ze Sýrie a z Marsu. Mezi módními kolekcemi zvítězila polská designérka Uta Sienkiewicz, která se inspirovala polskou aristokracií. Obě vítězky jsou studentkami Akademie výtvarných umění ve Varšavě. Z českých studentů uspěly také Lenka VackováHelena Patelisová se svými kolekcemi.

„Kolekce objektů – příběhů převedených do jazyka objektů – reaguje na vývoj, rozklad i všechno, co se odehrává mezitím, a snaží se zachovat prvky syrské kultury v nové, na budoucnost zaměřené podobě. Výběrem materiálů a technik vzdávám hold tradičním řemeslům,” vysvětlila autorka kolece Anna Banout. Porota ocenila zejména lehkost, se kterou autorka uchopila téma a jemnou poetiku v jejím provedení. Na druhém místě se umístily Anja Lapatsch a Annika Unger z Berlína a třetí místo obsadila Helena Patelisová z UJEP.

V kategorii módní design vybrala porota jako nejlepší práci kolekci Swoi polské designéry Uty Sienkiewicz. Nápad vznikl po prolistování knížky o malé vesničce Zalipie na jihu Polska, jejímž charakteristickým znakem jsou unikátní ručně malované domy s květinovými vzory. Autorka začala rešerši u krojů, pokračovala přes osobité oděvy polských šlechtických vlastenců 18. století až po fotbalové fanoušky a další jevy spojené s národní identitou. Začala experimentovat také s látkami - zahrnula do nich výrazné barvy krojových suknic, vzory květin i krajku a nakonec přidala streetovou estetiku, kterou skloubila s folklórními motivy. Střihově pracovala s tvarem polského šlechtického obleku kontusze. Kukly jsou symbolem jednoty celého oděvu, nemají odkazovat k násilí. „Chtěla jsem zdůraznit krásu polského módního dědictví; na druhou stranu je ale kolekce také mým příspěvkem k tématu nacionalismu v současném světě,“ popsala Uta Sienkiewicz. Na druhém místě se umístila Lenka Vacková z pražské UMPRUM a za třetí místo byla oceněna Gesine Försterling z Berlína.

Ocenění autoři obdrželi 1000 Eur na rozvoj nové kolekce, věcné ceny od společnosti T-Mobile a možnost prezentace nové kolekce na dalším ročníku Designbloku. 

 

Tyto webové stránky používají k poskytování svých služeb soubory Cookies. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů Cookies.
Nastavení Souhlasím
Souhlas můžete odmítnout zde.
×
Nastavení cookies

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookies dle kategorií, jak vyhovují nejlépe Vašim preferencím.

Technické cookies

Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webové stránky a všech funkcí, které nabízí a nemohou být vypnuty bez zablokování funkcí stránky. Jsou odpovědné mj. za uchovávání produktů v košíku, přihlášení k zákaznickému účtu, fungování filtrů, nákupní proces nebo ukládání nastavení soukromí. Z tohoto důvodu technické cookies nemohou být individuálně deaktivovány nebo aktivovány a jsou aktivní vždy

Analytické cookies

Analytické cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a našich reklamních kampaní. Jejich pomocí určujeme počet návštěv a zdroje návštěv našich internetových stránek. Data získaná pomocí těchto cookies zpracováváme anonymně a souhrnně, bez použití identifikátorů, které ukazují na konkrétní uživatelé našeho webu. Díky těmto cookies můžeme optimalizovat výkon a funkčnost našich stránek.

Preferenční cookies

Preferenční cookies umožňují, aby si webová stránka zapamatovala informace, které mění, jak se webová stránka chová nebo jak vypadá. Je to například Vámi preferovaný jazyk, měna, oblíbené nebo naposledy prohlížené produkty apod. Díky těmto cookies Vám můžeme doporučit na webu produkty a nabídky, které budou pro Vás co nejzajímavější.

Marketingové cookies

Marketingové cookies používáme my nebo naši partneři, abychom Vám dokázali zobrazit co nejrelevantnější obsah nebo reklamy jak na našich stránkách, tak na stránkách třetích subjektů. To je možné díky vytváření tzv. pseudonymizovaného profilu dle Vašich zájmů. Ale nebojte, tímto profilováním zpravidla není možná bezprostřední identifikace Vaší osoby, protože jsou používány pouze pseudonymizované údaje. Pokud nevyjádříte souhlas s těmito cookies, neuvidíte v reklamních sděleních obsah ušitý na míru Vašim zájmům.